Μπορεί να αναρωτιόμαστε αν είναι καλοκαίρι ή χειμώνας ή να αμφισβητούμε αν ζούμε σε ένα μεσογειακό νησί ή σε μία έρημο. Αυτό που σίγουρα ξέρουμε είναι ότι η τουριστική σεζόν δεν επηρεάζεται από αυτές τις λεπτομέρειες και έχει ήδη ξεκινήσει.
Το 5ο Open Coffee Heraklion πραγματοποιήθηκε στις 3 Μαρτίου και πάνω από 120 συμμετέχοντες και τρεις ομιλητές που σχετίζονται επιχειρηματικά με τον τουρισμό καλωσόρισαν με ενθουσιασμό τη νέα τουριστική περίοδο, εξερευνώντας τις νέες τεχνολογίες και τις τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας.
Πρώτη ομιλήτρια ήταν η Δάφνη Τσεβρένη, Co-founder & CBDO της Clio Muse, η οποία μας μίλησε για την καινοτόμα πλατφόρμα που αλλάζει τόσο την εμπειρία των ταξιδιωτών που τη χρησιμοποιούν, όσο και τα δεδομένα στην τουριστική και πολιτισμική βιομηχανία γενικότερα. Μας εξήγησε πώς η ιδέα πίσω από την Clio Muse έχει εξελιχθεί σε μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης και πώλησης θεματικών πολιτιστικών ψηφιακών διαδρομών, η οποία δίνει την ευκαιρία σε ταξιδιώτες να απολαμβάνουν self-guided ψηφιακές ξεναγήσεις στην πόλη, σε μουσεία και άλλους εκθεσιακούς χώρους, δημιουργημένες από επαγγελματίες του χώρου του τουρισμού. Παράλληλα, μας μίλησε για το πώς η Clio Muse μπορεί να υποστηρίξει τις τουριστικές επιχειρήσεις, προσφέροντας προστιθέμενη αξία στο προϊόν τους και πώς με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει συνολικά στην ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας μας.
Στη συνέχεια, ο Χρήστος Σπαθαράκης, Co-founder της πλατφόρμας ακτοπλοϊκών εισιτηρίων Ferryhopper, μας έδωσε κυριολεκτικά λύση για τις επόμενες διακοπές μας ώστε να κλείσουμε τα εισιτήρια των διακοπών μας για τα ελληνικά νησιά με τον πιο εύκολο και γρήγορο τρόπο. Μας μίλησε για το πώς μια παρέα τεσσάρων φίλων, ερχόμενοι από μη επιχειρηματικό background, κατάφεραν με την ιδέα τους να “ταράξουν τα νερά” της βιομηχανίας της ακτοπλοΐας, δίνοντας παράλληλα μαθήματα επιχειρηματικότητας. Πώς; Παίρνοντας γρήγορα αποφάσεις, αποφεύγοντας το multitasking και παρακολουθώντας συνέχεια τα trends της βιομηχανίας στην οποία δραστηριοποιούνται. Ο Χρήστος έδωσε έμφαση στη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα incubation του Bluegrowth το 2017, στα εμπόδια που αντιμετώπισαν, αλλά και τις ευκαιρίες που είδαν για την εξέλιξη της ιδέα τους σε μια επιτυχημένη εταιρεία που συνεχώς αναπτύσσεται, αλλάζοντας την ταξιδιωτική εμπειρία των επισκεπτών.
Τις ομιλίες έκλεισε, η Μαρία Τσιγώνη, Co-founder της πλατφόρμας Kids Love Greece, μας μίλησε για το τι συμβαίνει όταν μετατρέπεις αυτό που αγαπάς σε επιχειρηματική δραστηριότητα. Το Kids Love Greece ξεκίνησε σαν ένα portal πληροφοριών όπου οι γονείς βρίσκουν αυθεντικές εμπειρίες οικογενειών και παίρνουν τις καταλληλότερες αποφάσεις για τις οικογενειακές τους διακοπές. Σήμερα αποτελεί ένα online travel agency με το δικό του προϊόν και τη δική του ενεργή κοινότητα, που έχει αποκτήσει πελάτες σε όλο τον κόσμο. Η Μαρία μαζί με δυο ομιλήτριες-έκπληξη, μας αφηγήθηκε τα στάδια που πέρασε η ομάδα αλλά και η ίδια η ιδέα για να καταφέρει να γίνει το μοναδικό ανεξάρτητο travel agency στην Ελλάδα αφιερωμένο στις οικογενειακές διακοπές στη χώρα μας και να επαναπροσδιορίσει τα δεδομένα στην τουριστική βιομηχανία.
Για το πιο «ταξιδιάρικο» Open Coffee Heraklion δε θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερος τόπος φιλοξενίας από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης που μας βοήθησε κυριολεκτικά να «μπούμε στο κλίμα» του πολιτισμού και του τουρισμού, ενώ οι εξοπλισμοί Χαριτάκης, μετέτρεψαν την αίθουσα του Μουσείου, σε αίθουσα παρουσιάσεων για την απολαύσουμε καλύτερα τις ομιλίες. Ο καφές και τα γλυκά του Crop έκαναν το ταξίδι της 5ης συνάντησής μας ακόμη πιο γευστικό και η μπίρα Σολο μας έδωσε την απαραίτητη ενέργεια για να συζητήσουμε ενεργά και να διαδράσουμε με τους ομιλητές και τους συμμετέχοντες. Παράλληλα, το Europe Direct Crete ήταν μαζί μας για να υποστηρίξει τη διεξαγωγή του event και να μας μεταφέρει τη σημασία του τουρισμού για την ελληνική και ευρωπαϊκή οικονομία.
Αυτό που αντιληφθήκαμε στην 5η συνάντησή μας είναι πως το να ζεις σε ένα μεσογειακό νησί με εκτεταμένη καλοκαιρινή περίοδο, όμορφες παραλίες και χωριά, παράδοση στη φιλοξενία και το φαγητό, από μόνα τους δεν αρκούν για να είμαστε ανταγωνιστικοί τουριστικά και πολιτιστικά! Οι νέες ιδέες, η τεχνολογία, οι καινοτόμες εφαρμογές και οι προσωποποιημένες υπηρεσίες μπορούν να δημιουργήσουν μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες για τους επισκέπτες και να προσφέρουν ένα πραγματικά θετικό αντίκτυπο σε μια από τις κύριες βιομηχανίες της χώρας μας –τον τουρισμό.
Κλείνοντας ένα χρόνο λειτουργίας και παρουσίας, η ομάδα του Open Coffee Heraklion πιστή στο αντίκτυπο που προσπαθεί να προκαλέσει με τα meetups στην κοινότητα του Ηρακλείου, ανανεώνει το ραντεβού της για το Μάιο. Μέχρι τότε μπορείς να ενημερώνεσαι για τα νέα μας κάνοντας subscribe στο Newsletter μας, την Facebook Page μας, τη σελίδα μας στο Meetup.com και το LinkedIn.